- Organizatorem całego wydarzenia była Business Insider Polska.
Chociaż warunki do pracy nie przypominały tych z laboratorium, to i tak nikomu nie udało się skutecznie okłamać ekspertów. A chętnych było całkiem sporo. Wśród śmiałków byli specjaliści IT, marketingowcy, handlowcy, finansiści i menadżerowie. Wszyscy aktywni zawodowo, od lat wykorzystujący nie zawsze prawdę do celów profesjonalnych.
Znakomitym uzupełnieniem ćwiczeń z wykorzystaniem wariografu był wykład na temat kłamstwa w biznesie, zaprezentowany na zakończenie konferencji przez Marka T. Hofmanna, kryminologa i psychologa biznesu.
Druga edycja Business Insider Trends Festival przyciągnęła dwa razy więcej uczestników niż to było w poprzedniej edycji.
A mianowicie: w ciągu dwóch dni 120 prelegentów z całego świata, na czterech scenach omawiało najważniejsze wydarzenia i trendy związane z gospodarką, komunikacją marketingową i nowymi technologiami. W Centrum Praskim Koneser w Warszawie wzięło w sumie udział blisko 3 tys. osób z Polski i zzagranicy
Podczas Business Insider Trends Festival miało miejsce kilkadziesiąt prelekcji, debat, warsztatów i paneli dyskusyjnych. Około 180 godzin zajęć pdzielono na cztery sceny tematyczne:
- Business 4.0
- Global Economy
- Life Scienceoraz Media
- Marketing
Business Insider Trends Festival to więcej niż konferencja. To miejsce wymiany inspiracji i szukania kreatywnych rozwiązań. Myślą przewodnią tegorocznego wydarzenia był zrównoważony rozwój ekonomiczny. Firmy dzisiaj powinny działać mając na względzie potrzeby społeczne i przyszłość naszej planety. cyt. „Cieszę się, że udało nam się zainspirować 2,5 tysiące menedżerów do myślenia nie tylko przez pryzmat zysków, ale także potrzeb społecznych” – powiedział Jovan Protic, COO, Członek Zarządu, Ringier Axel Springer Polska.
Założyciel Business Insider powiedział wprost, że współczesne przedsiębiorstwa, wobec problemów i wyzwań współczesnego świata, muszą zrobić krok w tył – przestać koncentrować się jedynie na tworzeniu zysku dla swoich udziałowców po to, żeby zrobić dwa kroki naprzód, czyli zacząć dbać o tworzenie wartości dla ogółu, a więc udziałowców, ale też pracowników, klientów i swojego otoczenia.
Do wartości promowanych podczas trwania tegorocznej konferencji zalicza się przede wszystkim PRAWDA. Brak prawdy to nic innego jak kłamstwo, które niewinnie wygląda, ale stanowi nieszczycielską siłę. Kłamstwo niszczy pojedyncze osoby, niszczy całe społeczeństwa. Okazuje sie, że niszczy również też planetę, na której mieszkamy.
Ziemia jęczy pod naporem śmieci, szczególnie tych plastikowych, produkowanych niezmiennie od 80 lat przez zachłanne firmy i innych trucicieli środowiska. Ziemia wysycha i pustynnieje, bo bez umiaru eksploatujemy wodę do produkcji mięsa pozyskiwanego ze zwierząt hodowlanych. Ziemia pełna jest wrzodów na swoim ciele, usypanych z gigantycznych gór śmieci. A te góry śmieci powstały jako efekt niepohamowanej konsumpcji każdego z nas.
Kupujemy i wyrzucamy zarówno żywność, środki trwałe, takie jak choćby zupełnie dobrą odzież, wyposażenie biur i mieszkań, a przede wszystkim wyrzucamy tonami elektroniczne gadżety, które mają zaspokoić nasz niepohamowany apetyt na nowinki techniczne.
A więc to nasze codzienne nawyki i pragnienia napędzają sprzedaż i produkcję tego całego śmiecia.
Bo to właśnie my mamy wpływ na to, co kupujemy lub czego nie kupujemy.
To mu mamy wpływ na to, co wyrzucamy na śmieci, a co jeszcze można wykorzystać lub przekazać dalej.
To my mamy wpływ na to, ile wody, energii i pożywienia zużywamy codziennie.
A my, to znaczy ja i TY.
Jeżeli Ziemia, nasza planeta umrze, TY też będziesz winien tej najtragiczniejszej ze śmierci.
Aby powstrzymać ten niszczycielski pochód w kierunku zagłady wszyscy już dziś musimy zdobyć się na odwagę, aby chronić to, co ważne dla wszystkich. A więc to, co trzeba chronić to największe dobra świata takie, jak: woda, powietrze, gleba, rośliny i zwierzęta. Nie wymaga z naszej strony ochrony: zysk, wzrost czy rozwój.
Jedną z dróg do ochrony tych prawdziwych dóbr jest PRAWDA.
A prawda wymaga odwagi.
Znacznie więcej odwagi niż mogłoby się zdawać na pierwszy rzut oka. Bowiem często trzeba zmierzyć się z niezadowoleniem szefa, pracodawcy. A w walce o ochronę środowiska będziemy musieli zmierzyć się z gigantami finansowymi i światowymi siłami politycznymi. Dlatego naprawdę potrzeba odwagi, aby w zgodzie z prawdą wykonywać swoje obowiązki służbowe, w zrównoważony sposób rozwijać swój biznes, a na co dzień nie marnować jedzenia, wody i energii.
W realizacji tych, z pozoru drobiazgów, niezbędnym narzędziem jest prawda.
Dlatego właśnie wybieramy prawdę, bo daje one możliwości i siłę.
Wasz Doktor Poligraf